Interview met fashion onderneemster en girl boss Lara

Interview met fashion onderneemster en girl boss Lara

Een tegek modemerkje waar ons hartje sneller van gaat kloppen is het hippe en betaalbare Ydence! Eigenaresse en ontwerpster is de ambitieuze Lara de Graaf die op haar 20ste al onderneemster werd en nu een succesvol modemerk heeft.

 

Paspoort Lara

Waarvoor mogen we je ‘s nachts wakker maken?

Shoarma. Zeker!

Wat is je favo vakantiebestemming?

Ik  ben dol op nieuwe plekjes ontdekken en zou dus niet snel voor een tweede keer terug gaan naar dezelfde bestemming.

Voor wintersport mag je mij in Oostenrijk afzetten, ik ben dol op een goede après ski.

Wat zing je het liefst kei hard mee in de auto?

Ik leef mijn eigen leven- André Hazes. Het gaat over je eigen koers varen en zelf geluk creëren. Ik houd ervan! Dat het een lekkere meezinger is maakt dit een extra leuk nummer!

Met wie zou je graag een dagje van garderobe willen ruilen?

Is het stom als ik met niemand zeg?? Omdat ik zelf ontwerp maak ik wat ik leuk vind en anders kan ik het ook nog shoppen. Ik bedoel dit niet arrogant, maar als ik iets graag wil dan regel ik het wel.

 

 

 

**Let’s talk serious**

 

Leef je droom! Hoe ben je ooit begonnen met Ydence?

Creatief bezig zijn en de modewereld spraken mij altijd al heel erg aan, omdat het ondernemen door mijn bloed stroomt besloot ik een managementopleiding te gaan doen. Mijn idee was toen om management en mode in een toekomstige baan te kunnen combineren.

In 2010 had ik besloten om een webshop te openen met hippe mode voor betaalbare prijzen. Er was toen nog niet veel op dat gebied en het ondernemersbloed zat er altijd al in.  Eenmaal bezig kreeg ik via via de tip om een eigen kledinglijn te ontwikkelen en deze in China te laten produceren. De intentie om het als modemerk aan winkels te verkopen had ik toen nog niet, dat is een proces geweest.

 

Je bent nu al acht jaar bezig met Ydence, wat zijn de grootste ontwikkelingen?

De grootste verandering was de retailmarkt op gaan. De webshop www.Ydence.nl was online en al snel kreeg ik het verzoek om het aan winkels te verkopen. Er moesten toen wel wat veranderingen komen. Ydence moest opnieuw op de markt gezet worden en de collectie, maar ook prijzen en huisstijl werden aangepast.

Sinds 2012 is Ydence een echt modemerk en sindsdien ook gegroeid en ontwikkeld. De collecties zijn groter geworden en er is steeds meer bekendheid.

Vroeger stond ik zelf op mijn kamertje pakketjes in te pakken. Nu is er een leuke showroom met magazijn in Amsterdam.

 

Jong en naïef ondernemen is een hele stap! Stoer dat je dit aangedurfd hebt, in acht jaar heb je waarschijnlijk veel geleerd. Wat is je grootste les geweest?

Het financiële gedeelte en dan bedoel ik  vooral de kostenbeheersing. Budgetteren is echt cruciaal voor een onderneming. Het is gevaarlijk als je alleen maar je passie uitvoert en een boekhouder de cijfertjes laat doen. Je moet er zelf bovenop blijven zitten! Wat komt er binnen, wat gaat er uit en wat zijn financieel slimme keuzes.

Als ondernemer moet het een missie zijn om een gezond bedrijf te hebben.

 

Wanneer ben je een echte trotse modeontwerpster?

Ik vind het heel cool als Ydence gespot is op tv of bij celebs.

 

The sky is the limit! Waar sta je over vijf jaar?

Ik wil graag de collectie van Ydence verder uitbreiden en zou ook internationaal willen groeien.

Ooit lijkt het me tof om Ydence als een echt concept te kunnen ontwikkelen met bijvoorbeeld living of beauty artikelen, maar nu eerst ligt de focus op mode.

Ooit, ooit, maar dat wordt zeker wel een vijf jaren plan lijkt het me gaaf een eigen boetiek te kunnen openen.

 

Benieuwd naar de gave collectie van Ydence Kijk nu online of bezoek onze winkel in Heeswijk-Dinther daar hangen de leukste items en staat ‘un bekske’  koffie altijd klaar.